Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane jest na IV piętrze w siedzibie Urzędu przy ul. Jagiellońskiej 25. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd (od strony ul. Reymonta). Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie. Częste reprezentowanie Urzędu na zewnątrz. Zagrożenie korupcją. Praca w terenie (ustalanie stanu faktycznego nieruchomości, przeglądanie ksiąg wieczystych w sądach rejonowych lub dokumentów w archiwach państwowych). Nietypowe godziny pracy. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych oraz przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania administracyjne w I i II instancji w trybie tzw. specustaw w celu przygotowania projektów decyzji ustalających odszkodowania za nieruchomości przejęte z mocy prawa lub ograniczone w sposobie korzystania, w tym w sprawach dotyczących inwestycji realizowanych w ramach programów: POIŚ 2014-2020, FEnIKS oraz Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
- Sprawdza i weryfikuje pod względem formalno-prawnym i rachunkowym sporządzone przez rzeczoznawców majątkowych operaty szacunkowe stanowiące podstawę ustalenia odszkodowania celem ich oceny pod kątem przydatności dowodowej w tym również w sprawach dotyczących inwestycji realizowanych w ramach programów: POIŚ 2014-2020, FEnIKS oraz Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
- Przeprowadza w starostwach i miastach na prawach powiatu kontrole celem zweryfikowania poprawności realizowanych przez starostów/prezydentów zadań dot. odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne.
- Prowadzi postępowania administracyjne w trybie tzw. specustaw celem przygotowania projektów decyzji w sprawie stwierdzenia ustanowienia lub wygaśnięcia trwałego zarządu na nieruchomościach przeznaczonych pod inwestycje publiczne.
- Przygotowuje dokumenty celem przekazania ich do Archiwum Zakładowego i Zlikwidowanych Przedsiębiorstw Państwowych, w tym w sprawach dotyczących inwestycji realizowanych w ramach programów: POIŚ 2014-2020, FEnIKS oraz Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
- Uczestniczy w pracach związanych z wyborem i powołaniem biegłego rzeczoznawcy majątkowego w celu oszacowania nieruchomości i odbioru sporządzonych operatów szacunkowych, w tym w sprawach dotyczących inwestycji realizowanych w ramach programów: POIŚ 2014-2020, FEnIKS oraz Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
- Prowadzi czynności o charakterze cywilno-prawnym celem uzgodnienia z właścicielami przejmowanych nieruchomości wysokości odszkodowania, przygotowuje dokumentację dot. wykupu nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa oraz wypowiedzenia umów najmu, dzierżawy lub użyczenia.
- Prowadzi postępowania administracyjne celem opracowania projektów decyzji o oddaniu gruntu w użytkowanie wieczyste i naliczeniu z tego tytułu opłaty rocznej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe i studia podyplomowe na kierunku administracja lub wycena nieruchomości lub gospodarka nieruchomościami lub wyższe na kierunku prawo lub wyższe na kierunku lub o specjalności: administracja lub wycena nieruchomości lub gospodarka nieruchomościamidoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych lub co najmniej pół roku na stanowiskach związanych z gospodarką nieruchomościami lub/i wyceną nieruchomości
- znajomość ustaw: o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych, o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego (Rozdział 3), o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (Rozdział 3), o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w sektorze naftowym,o gospodarce nieruchomościami, o transporcie kolejowym (rozdział 2b), o kontroli w administracji rządowej, znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustaw: o księgach wieczystych i hipotece
- znajomość rozporządzenia w sprawie wyceny nieruchomości
- znajomość Kodeksu cywilnego (Księga pierwsza. Część ogólna i Księga druga. Własność i inne prawa rzeczowe)
- myślenie analityczne, orientacja na klienta
Podobne oferty pracy
Miejsce pracy: śląskie / Katowice
Firma: Polskie Koleje Państwowe S.A.
Publikacja: 2025-02-10
Na tym stanowisku odpowiedzialny/a będziesz za: Przygotowanie dokumentacji i przeprowadzenie postępowań w zakresie oddania nieruchomości w najem lub dzierżawę, Zawieranie i rozwiązywanie umów najmu i dzierżawy, Zarządzanie istniejącymi umowami najmu i...
Poznaj szczegóły ofertyMiejsce pracy: śląskie / Katowice
Firma: Polskie Koleje Państwowe S.A.
Publikacja: 2025-01-28
Na tym stanowisku będziesz odpowiedzialny(-a) m.in. za: Obsługę umów dot. wydruków plakatowych rozkładów jazdy pociągów, Nadzór nad prawidłową realizacją umów, zamówień, przepisów w zakresie usług oraz spraw związanych z funkcjonowaniem dworców...
Poznaj szczegóły oferty