Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 156994

Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów;
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie;
  • stanowisko pracy znajduje się w pomieszczeniu biurowym na III piętrze z dostępem do światła dziennego;
  • obsługa urządzeń biurowych (drukarka, kserokopiarka, skaner, niszczarka dokumentów);
  • kontakt z klientem zewnętrznym;
  • budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • przygotowuje oraz prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z aktualnie obowiązującymi regulacjami prawnymi i przepisami wewnętrznymi, w tym przygotowuje dokumenty niezbędne do przeprowadzania postępowań (m.in. SWZ, ogłoszeń), publikuje ogłoszenia, uczestniczy w pracach komisji przetargowych (jako sekretarz, członek lub przewodniczący), sporządza pisma i prowadzi korespondencję z wykonawcami, bada i ocenia wnioski oraz oferty składane w postępowaniach, przeprowadza procedury zawierania umów z wykonawcami, prowadzi działania w zakresie procedur odwoławczych, dokumentuje przebieg postępowania, kompletuje dokumentację, przygotowuje dokumentację do archiwizacji;
  • analizuje i opiniuje wnioski o udzielenie zamówienia publicznego pod względem zgodności z ustawą Prawo zamówień publicznych i wewnętrznymi przepisami regulującymi udzielanie zamówień w RDOŚ;
  • przygotowuje wnioski do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz prowadzi obsługę procesu rozliczania przyznanego dofinansowania;
  • prowadzi procedury rozeznania rynku dla zamówień, do których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z wewnętrznymi przepisami regulującymi udzielanie zamówień w RDOŚ;
  • przygotowuje roczny plan zamówień publicznych oraz sprawozdania z jego realizacji oraz innych informacji w zakresie realizacji zamówień publicznych w RDOŚ;
  • opiniuje wnioski o zmianę w planie zamówień publicznych, w celu zapewnienia zgodności proponowanych zmian z ustawą Prawo zamówień publicznych i wewnętrznymi przepisami regulującymi udzielanie zamówień publicznych w RDOŚ;
  • prowadzi rejestr zamówień publicznych w RDOŚ w celu bieżącego monitorowania realizacji zamówień publicznych w RDOŚ;
  • przygotowuje projekty zarządzeń w zakresie zamówień publicznych oraz w zakresie pozostającym w kompetencji wydziału do akceptacji Regionalnego Dyrektora oraz prowadzi ewidencję zarządzeń.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze zamówień publicznych, w kompleksowym prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień (postępowania krajowe lub unijne)
  • przeszkolenie: studia podyplomowe w zakresie zamówień publicznych/ posiadanie certyfikatów z dziedziny wiedzy w obszarze zamówień publicznych
  • znajomość ustaw: Prawo zamówień publicznych oraz aktów wykonawczych, Kodeksu cywilnego (art. 66-72 prim 1) w zakresie zawierania umów cywilnoprawnych, o finansach publicznych (art. 35-47) oraz ustawy o rachunkowości (art. 1-5) w zakresie zamówień publicznych, o służbie cywilnej (art. 76-105);
  • dokładność, terminowość;
  • komunikatywność, łatwość nawiązywania kontaktów;
  • umiejętność planowania i organizacji pracy;
  • umiejętność negocjacji;
  • umiejętność pracy w zespole;
  • umiejętność obsługi komputera (środowisko Windows);
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Podobne oferty pracy

Miejsce pracy: śląskie / Tychy

Firma: Miejskie Centrum Oświaty w Tychach

Publikacja: 2025-10-08

Główne obowiązki:1. Organizacja i nadzór w sprawach bieżących napraw, konserwacji i remontów. Współpraca z wykonawcami zewnętrznymi oraz z zarządcą budynku.2. Nadzór nad pracami Wykonawcy świadczącego usługi sprzątania i utrzymania czystości w...

Poznaj szczegóły oferty

Miejsce pracy: śląskie / Tychy

Firma: Miejskie Centrum Oświaty w Tychach

Publikacja: 2025-09-14

Główne obowiązki:1. Organizacja i nadzór w sprawach bieżących napraw, konserwacji i remontów. Współpraca z wykonawcami zewnętrznymi oraz z zarządcą budynku.2. Nadzór nad pracami Wykonawcy świadczącego usługi sprzątania i utrzymania czystości w...

Poznaj szczegóły oferty

Miejsce pracy: śląskie / Tychy

Firma: Miejskie Centrum Oświaty w Tychach

Publikacja: 2025-09-11

Główne obowiązki:1. Organizacja i nadzór w sprawach bieżących napraw, konserwacji i remontów. Współpraca z wykonawcami zewnętrznymi oraz z zarządcą budynku.2. Nadzór nad pracami Wykonawcy świadczącego usługi sprzątania i utrzymania czystości w...

Poznaj szczegóły oferty